Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

AVATARAS

AVATARO TAIKYMAS UGDYMO PROCESE

Žaidybinimo elementasAVATARAS
Dalyvio pavaizdavimas naudojant virtualų veikėją (dažnai animuotą žmogų, gyvūną ar daiktą)
VEIKLOS SCHEMA:
Žaidybinimo aspektaiDidinamas įsitraukimas, kyla vidinė motyvacija
Dalyvio susitapatinamas su avataru suteikia dalyviams veiklos asmeniškumo
Galimybė atskleisti savo kūrybiškumą
Pagrindinė informacijaPriemonė skirta naudoti veikloms kai svarbus asmeninis prisirišimas prie veiklos ir kūrybiškumas.
Naudojama dirbant individualiai ar grupėje.
Naudojama tiek dirbant nuotoliniu, tiek tradiciniu būdu.
Naudojama dirbant sinchroniniu ir asinchroniniu būdu.
Taikymo pavyzdžiaiPradedant veiklą kiekvienas dalyvis pasirenka arba susikuria savo asmeninį avatarą. Avataras gali būti panašus į dalyvius vizualiai arba sukurti pasitelkiant kūrybiškumą: sukurtos išvaizdos animuoti žmonės, įžymybės, gyvūnai, daiktai, spalvos, skaičiai. Jei nėra galimybės naudoti vizualius avatarus, galima naudoti slapyvardžius.
Priklausomai nuo veiklos, galima rinktis teminius avatarus: istorines asmenybes, vaisius, vandens gyvūnus, planetas ir t. t.
Papildomai dalyviai gali skirti daugiau laiko kuriant savo avatarų istorijas, savybes, pomėgius ar kitą informaciją.
Virtualios priemonės ar įrankiaihttps://readyplayer.me/
https://avatarmaker.net/create-avatar
https://avatarmaker.com/
Interaktyvios žymosavataras, individualiai, nuotolinis, tradicinis, sinchroninis, asinchroninis

Loading

AVATARAS
Į viršų