Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

AUGALO PASIRINKIMAS

AUGALO PASIRINKIMO TAIKYMAS UGDYMO PROCESE

Žaidybinimo elementasAUGALO PASIRINKIMAS (PRASMINGAS PASIRINKIMAS)
Metodas, kuomet leidžiama dalyviams pasirinkti įrankius ar gebėjimus prieš prasidedant veiklai ir jie gali jais naudotis veiklos metu.
VEIKLOS SCHEMA:
Žaidybinimo aspektaiDidinamas aktyvumas, skatinama veikla
Galimybė pasijausti veiklos planavimo dalyviu, dėl ko skatinama motyvacija ir įsitraukimas
Pagrindinė informacijaPriemonė skirta naudoti veikloms kai svarbus dalyvio įsitraukimas į planavimą.
Naudojama dirbant individualiai ar grupėje.
Naudojama tiek dirbant nuotoliniu, tiek tradiciniu būdu.
Naudojama dirbant sinchroniniu ir asinchroniniu būdu.
Taikymo pavyzdžiaiMokytojas duodamas užduotį sukuria ir galimų naudotis priemonių ar papildomų įrankių sąrašą ir leidžia mokiniams ribotai arba su tam tikromis sąlygomis, tačiau pasirinkti patiems, kurią priemonę jie nori naudoti.
Pavyzdžiui: leisti naudotis žodynu ar žinynu, leisti naudotis internetu tam tikrą laiką, leisti pasitarti su draugu, leisti atlikti užduotį suteikiant papildomo laiko.
Virtualios priemonės ar įrankiai
Interaktyvios žymosAugalo pasirinkimas, individualiai, grupėje, nuotolinis, tradicinis, sinchroninis, asinchroninis

Loading

AUGALO PASIRINKIMAS
Į viršų