Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

VIRTUALIOS GĖRYBĖS

VIRTUALIŲ GĖRYBIŲ TAIKYMAS UGDYMO PROCESE

Žaidybinimo elementasVirtualios gėrybės
Tam tikras virtualus turtas/gėrybės, kurias dalyviai gali kaupti
VEIKLOS SCHEMA:
Žaidybinimo aspektaiDidinamas aktyvumas, skatinama veikla
Galimybė lenktyniauti, konkuruoti, kaupti virtualias gėrybes, jas kolekcionuoti
Skatinamas asmeninių pasiekimų užtvirtinimas, didėja vidinė motyvacija
Pagrindinė informacijaPriemonė skirta naudoti veikloms kai svarbus asmens veiklos užtvirtinimas, kolekcionavimas.
Naudojama dirbant individualiai ar grupėje.
Naudojama tiek dirbant nuotoliniu, tiek tradiciniu būdu.
Naudojama dirbant sinchroniniu arba asinchroniniu būdu.
Taikymo pavyzdžiaiMokytojas numato už tam tikras veiklas, užduotis ar tam tikrą jų skaičių paskirti mokiniui atitinkamą virtualų daiktą (pinigų atitikmenį, paveikslėlį, nuotrauką, vaizdo įrašą ar pan.), kuris skiriamas tam tikroje virtualioje erdvėje.
Galima numatyti, už tam tikrą sukauptų daiktų kiekį ar jų grupę atitinkamus apdovanojimus, tačiau pačios gerybės gali taip pat būti laikomi apdovanojimu.
Mokytojas skatina mokinius kaupti daiktus, rekomenduojama sudaryti tam tikras daiktų grupes ar kolekcijas, skatinant daiktų rinkimą.
Virtualios priemonės ar įrankiaihttps://www.gaiaonline.com/
https://padlet.com/
https://www.artsteps.com/
Interaktyvios žymosVirtualios gėrybės, grupėje, nuotolinis, tradicinis, sinchroninis, asinchroninis

Loading

VIRTUALIOS GĖRYBĖS
Į viršų