Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Kablio modelis

Nir Eyal amerikiečių rašytojas, kurio sukurtą Kablio (Hook) modelį būtina žinoti kalbant apie žaidybinimą, smulkiai papasakoja savo teoriją knygoje „Hooked: How to Build Habit-Forming Products”. O aš tik trumpai apžvelgsiu kas tai per modelis ir kaip jis veikia.

Norint sudominti besimokančiuosius/vartotojus/klientus bet kokia mūsų siūloma veikla, reikėtų juos „užkabinti”. Visų pirma į veiklą mus įtraukia trigeris. Trigeriai gali būti vidiniai ir išoriniai (kaip ir motyvacija). Vidiniai trigeriai, tai mūsų mintys ir ketinimai, kai patys sugalvojame, kad mums reikia užsiimti vienokia ar kitokia veikla. O išoriniai trigeriai – skatinimas veikti iš išorės, gal mums kažkas liepia, įsako, įkalba, kažką pažada, paprašo. Kaip ten bebūtų vedami vienokių ar kitokių paskatų nusprendžiame imtis veiklos.

Apie tai, kad veiksmą turi lydėti bet kokios formos apdovanojimas (daiktai, taškai, galimybės, palengvinimai, premijos ir kt.) žinome, bet labai dažnai veikla čia ir baigiasi. Trigeris -> Veiksmas -> Apdovanojimas. Bet kaip atrasti tą kablį? Tam įtakos turi Investicija/indėlis. Jei norime, kad mokinys/vartotojas/klientas nenuklaidžiotų kažkur kitur, kad nereikėtų laukti kol vėl jam atsiras kažkoks vidinis ar išorinis postūmis atlikti veiksmą, reikia užtikrinti, kad veiklos metu būtų pakankamai investuota į tą veiklą.

Tai visiškai neturi būti susiję su finansiniais dalykais, mes investuojame daug: mes investuojame laiką, pastangas, darbą, mokymąsi. Kaip sunku mesti studijas, jei liko tik metai, kaip giliai viduje norisi, kad mokytojas vis gi paklaustų, jei mokeisi visą naktį, kaip pikta, kai nepavyksta kelionė, kurią kruopščiai planavome visą mėnesį. Kuo daugiau mes investuojame, tuo ilgiau norime likti veikloje. O beje nors tai nebūtinai turi būti finansinė investicija, bet apgavikai dažnai tuo pasinaudoja. Gavus didelį palikimą iš nežinomo turtuolio (apie kurio mirtį sužinojome iš el. pašte Spam aplanke rasto laiško) pradžioje mūsų paprašo visai nedidelės sumos, po to vis didesnės ir didesnės, kol galiausiai pagalvojame, kad TIEK suinvestavus būtų tikrai nesąmonė, jei negausime to palikimo, nors pradžioje sumos atrodo tokios nekaltos.

Taigi, norėdami, kad veiksmas nesibaigtų tik apdovanojimu, nepamirškite veiklos papildymo investicija. O jus yra „užkabinusi” kažkokia investicija?

Loading

Į viršų